GreenWindEnergy.dk

Styrk jeres CSR med online markedsføring

online markedsføring">Styrk jeres CSR med <a href="https://aw-media.dk/">online markedsføring</a>

Styrk jeres CSR med online markedsføring

Driver du en virksomhed? Så benytter du dig med stor sandsynlighed også af eller anden form for markedsføring – men benytter du dig nu også af den rette? CSR er gennem de seneste år gået hen og blevet en væsentlig faktor, når det kommer til at drive virksomhed. Her giver vi dig et indblik i, hvordan du kan styrke din virksomheds CSR gennem online markedsføring.

Online markedsføring vs. offline markedsføring

Det kan for nogen godt lyde meget basalt, men det er ikke alle som tænker over det – online markedsføring er helt generelt bedre for en virksomheds CSR end offline markedsføring. Dette skyldes især at mange offline medier benytter sig af trykt materiale, såsom artikler i blade, reklamer på busser, flyers osv.

Som du sikkert ved, tærer brugen af papir ufatteligt meget på miljøet. Ved at prioritere online markedsføring, udtrykker du indirekte, at CSR er noget din virksomhed går op i. Den eneste ressource der bliver tæret på ved online markedsføring er strømforbruget – og det skader væsentligt mindre end brugen af store mængder papir.

Det er en win win

En stor del af online markedsføring er søgemaskineoptimering, et af værktøjerne herunder er linkbuilding. Linkbuilding går ud på at få andre hjemmesider/virksomheder til at linke til din hjemmeside/virksomhed. En oplagt måde hvorpå du kan skabe disse links uden det store arbejde, er at støtte op om grønne initiativer.

Et eksempel på ovenstående er ingenco2.dk. Her betaler du et årligt kontingent for at være medlem. En andel af dit kontingent går til, at støtte op om grønne initiativer. Det betyder at du betaler for at gøre op for en del af det CO2 udslip jeres virksomhed står for. Til gengæld får I et link til jeres virksomhed, hvilket skaber værdi ved at forbedre jeres søgemaskineoptimering.

Der findes mange forskellige af disse type sider, så det er en god måde hvorpå du kan slå to fluer med ét smæk. Du styrker nemlig på din virksomheds CSR-profil samt linkprofil. Det kræver bare at du er villig til at investere i det.